Door Jaimy van Eenennaam:
Wie is Thomas en wat is je achtergrond?
Mijn naam is Thomas, trots op het feit dat ik ben opgegroeid op Terschelling en mijzelf een eilander mag noemen. Sinds kleins af aan de droom gehad om profvoetballer te worden en heb het uiteindelijk geschopt tot de beloften van SC Heerenveen. Hierna heb ik gekozen om commerciële Economie te gaan studeren en ben ik gaan voetballen bij HHC Hardenberg, hier leerde ik de huidige hoofdtrainer van FC Aalsmeer kennen, Ted Verdonkschot. Na het behalen van mijn studie heb ik een jaar gevoetbald in Japan (Tokyo) en nog drie jaar in de Bollenstreek. Sinds afgelopen zomer ben ik weer herenigd met Ted en voetbal ik nu in het vlaggenschip van Aalsmeer. Zo ben ik ook in contact gekomen met deze gezellige bussinessclub.
Hoe ben je in deze business/branche terecht gekomen?
Nadat ik terugkwam uit het buitenland ben ik in Amsterdam gaan wonen en zocht ik een baan in de regio. Via een post die ik op LinkedIn had geplaatst, ben ik in contact gekomen met Home of Recruitment. Het recruitment vak kende ik destijds nog niet. De sfeer, oprechte interesse en mogelijkheden om je te ontwikkelen binnen dit bedrijf spraken mij heel erg aan. Als starter weet je vaak nog niet goed welke richting je op wilt en dat was bij mij ook het geval. Bij Home of Recruitment zijn wij actief in alle branches op het gebied van Sales en Marketing. Elke dag kan ik een kijkje nemen in de keuken van een ander bedrijf. Hierdoor leer ik de verschillende branches goed kennen en kan ik ontdekken waar mijn interesses liggen.
Inmiddels zijn we vier jaar verder en ben ik doorgegroeid tot Salesmanager, waarbij ik verantwoordelijk ben voor alle nieuwe partnerschappen op recruitment gebied.
.
Wat is jullie onderscheidend vermogen en waarom maakt dit jullie bijzonder?
Wij, Home of Recruitment waaronder Salesrecruiters (het grootste sales recruitment bureau in Nederland) en Marketingrecruiters vallen, zijn al meer dan vijftien jaar gespecialiseerd in de werving en selectie van kandidaten. Onze recruitment bureaus selecteren mensen met een trackrecord en een missie. Mensen die bergen verzetten en bijdragen aan de acceleratie van onze opdrachtgevers. Dit doen we in alle branches en voor elk gewenst functieniveau. Als het maar sales of marketing is!
Met twee kantoren (Schiphol-Rijk en Zoetermeer) en meer dan 40 consultants hebben wij een groot landelijk netwerk gecreëerd. Onze recruiters hebben kennis van zaken en oog voor de mens. Want: it takes one, to know one.
Wat ons bijzonder maakt is dat wij kijken naar de lange termijnvisie van onze opdrachtgevers en hier onze recruitment strategie op aanpassen. We zitten strak op de bal maar verliezen een persoonlijke benadering nooit uit het oog. Je ziet ons regelmatig bij onze opdrachtgevers over de vloer en wij nodigen alle kandidaten eerst voor een screening uit op ons kantoor.
Welke uitdagingen zijn er binnen jullie business/branche?
Er zijn op dit moment heel veel concurrenten binnen recruitment. Veel recruiters die vanuit een bureau komen beginnen voor zichzelf. Het is een agressieve markt. Wanneer een bedrijf een slechte ervaring heeft gehad met een ander recruitmentbureau, dan is het soms lastig om hen ervan te overtuigen om met ons als recruitmentbureau aan de slag te gaan. Ik ben verantwoordelijk voor alle nieuwe partnerships en dat maakt het voor mij uitdagend om deze bedrijven ervan te overtuigen om met ons in zee te gaan.
Daarnaast zijn er op dit moment meer openstaande vacatures dan dat er werkzoekenden zijn. Dit betekent dat de markt gedraaid is en dat veel kandidaten in de luxeposities zitten om uit verschillende organisaties te kiezen. De grootste uitdaging hier is om het commitment van kandidaten voor opdrachtgevers te behouden. We hebben al meerdere keren contact gehad met de kandidaat voordat we degene voorstellen bij het bedrijf. We spreken de kandidaten eerst telefonisch en wanneer er een klik is dan nodigen we de kandidaten uit op kantoor. Op het moment dat een kandidaat ervoor kiest om naar ons kantoor te komen voor een desbetreffende vacature dan hebben ze er al aardig wat tijd en energie in gestoken. De commitment is hierdoor hoog. Meer weten hoe wij voor commitment zorgen? Daar vertel ik je graag meer over in een persoonlijk gesprek.
Waarom zijn jullie lid geworden van de Businessclub?
Zelf voetbal ik in het eerste elftal van Aalsmeer en onder de indruk geraakt van de ambities van deze club. De doelstelling van het eerste en de plannen voor de jeugdopleiding. Los van het veld zie ik hoe de businessclub ook een belangrijke rol speelt en daar wil ik graag mijn steentje voor bijdragen.
Daarnaast is het voor Home of Recruitment een kans om ons netwerk uit te breiden. Dagelijks spreken wij goede sales en marketing professionals uit de regio Aalsmeer die wij graag in contact brengen met ondernemers en hun openstaande vacatures. We zijn al een lange tijd actief in de regio Haarlemmermeer. Eerst zat ons kantoor in Hoofddorp en momenteel bij Schiphol-Rijk. Steeds meer opdrachtgevers uit de regio kloppen bij ons aan. Voor een organisatie is het vaak ook fijn dat een bureau wat dichterbij zit. Opdrachtgevers hebben hierdoor het gevoel dat de lijntjes wat korter zijn en dat het netwerk voor de opdrachtgever op de juiste plek zit.
Slogan
Always reaching for the stars.
CONTACT GEGEVENS: