Leon Hakvoort, eigenaar – founder
“Mijn naam is Leon Hakvoort en woon sinds 2008 in Aalsmeer. Inmiddels samen met mijn vrouw en twee tienerzoons. Oorspronkelijk kom ik uit Emmeloord (Noordoostpolder) en heb de HEAO-accountancy opleiding in Zwolle gevolgd. Ik ben eerst 8 jaar werkzaam geweest in de accountancy en vervolgens ruim 16 jaar in het bedrijfsleven als financial controller. Sinds november 2021 werk ik als ZZP-er op het gebied van interim (financial) controlling, periodieke controlling, financiële rapportages en procesverbeteringen op de financiële afdeling van een organisatie waarbij mijn focus op het MKB ligt”.
Leon, hoe ben je in deze branche terecht gekomen?
“Na ruim 8 jaar werkervaring op 2 verschillende accountantskantoren heb ik besloten om verder te gaan als financial controller in het bedrijfsleven. Ik had toen ook mijn vrouw leren kennen die destijds in Amsterdam woonde en ben gaan werken bij een vastgoedontwikkelaar in Amsterdam. Nadat ik hier zo’n 12 jaar werkzaam ben geweest, ben ik gaan werken voor een aanbieder van vastgoedfondsen. Hier ben ik in eerste instantie begonnen met het wegwerken van achterstanden en opzetten en verbeteren van rapportages en financiële processen en ook het implementeren van een nieuwe boekhoudsoftware. Dit vond ik zo leuk en interessant dat ik besloten heb om mijn eigen bedrijf als interim financial controller te starten. Inmiddels ben ik ook bezig om Microsoft PowerBI te leren, waarmee ik de financiële prestaties van een bedrijf visueel inzichtelijk kan maken in een dashboard. Hiermee heeft de MKB-ondernemer up-to-date inzicht in de prestaties van zijn onderneming en kan hij sturen op data in plaats van zijn onderbuikgevoel”.
Wat doet Hakvoort finance & data insights en wat is je onderscheidende vermogen?
“Met ruim 25 jaar ervaring in de accountancy en als financial controller in het bedrijfsleven kan ik de MKB-ondernemer verder helpen en ondersteunen met de financiële administratie, rapportages, fiscaliteiten en interim controlling. Dit omvat het optimaliseren of reorganiseren van de financiële administratie en processen, het opzetten en analyseren van financiële rapportages, het opstellen van jaarbudgetten en investeringsbegrotingen en als sparring-partner fungeren bij operationele en strategische beslissingen. Bedrijven die te klein zijn voor een vaste controller kan ik verder helpen op periodieke basis. Bij achterstanden, ziekte of projecten op de financiële afdeling ben ik inzetbaar als interim controller”.
Leon, heb je uitdagingen in je werk?
“Verdere automatisering en het toepassen van AI binnen de financiële administratie.
Het handmatig werk zal zo goed als helemaal verdwijnen en levert enerzijds tijdwinst (kostenbesparing, want minder mensen nodig) en levert anderzijds tijd op om de (financiële) resultaten verder te analyseren en te verbeteren”.
Waarom ben je lid geworden van de Businessclub van FC Aalsmeer?
“Ik ben nu circa 4 jaar als ZZP-er aan het werk en ben mede afhankelijk van bureaus voor het verkrijgen van opdrachten. Met het lidmaatschap hoop ik de MKB-ondernemers te ontmoeten die ik verder kan helpen alles wat te maken heeft met de financiële administratie. Daarnaast voetbalt één van mijn zonen bij FC Aalsmeer en ondersteun ik hiermee de voetbalvereniging”!
Mijn motto:
Een goed opgezette financiële administratie geeft een gedegen basis voor accurate financiële rapportages die de juiste inzichten opleveren, resulterend in slimme beslissingen met uiteindelijk een beter resultaat onder aan de streep!
Contact gegevens:
Mail: leon@hakvoort-finance.nl
Telefoon: 06- 14680096
(social) media:
www.linkedin.com/in/leon-hakvoort
FOTO LEON HAKVOORT GEMAAKT DOOR: www.tonve.myportfolio.com




