Zelfkennis is de sleutel tot persoonlijke groei. Ontdek de sterke punten van mensen met behulp van Q4-profielen.
Roy Ramdjanamsingh, oprichter – directeur
Na jaren van studie in binnen en buitenland, onderzoek en de vele gesprekken die hij sindsdien heeft gehad, start Roy in 1999 een nieuwe onderneming die sinds 2008 bekend is onder de naam Q4 Profiles. Het DNA van deze onderneming bestaat vooral uit compassie. Dat begint met zelfinzicht en inzicht in de ander, zodat mensen vanuit elkaars perspectief optimaal kunnen samenwerken en communiceren in een high workload omgeving. Het is deze passie en zijn doorzettingsvermogen die ten grondslag liggen aan het huidige succes. Roy weet mensen te raken en snel tot de kern te komen en weet hierdoor mensen in hun kracht te zetten.
De oorsprong van zijn kennis ligt in een opleiding gedragswetenschappen in Amerika. Naast de specialisatie op het gebied van DISC, Waarden en Interesses, Aanpassingsvermogen en Vaardigheden is Roy nog dagelijks bezig met verdiepingsstudies in binnen- en buitenland, waaronder Emotionele Intelligentie (EQi 2.0).
Focus van Q4 Profiles is mensen optimaal te laten communiceren en hun talenten te benutten, zodat zowel prestaties verbeteren, werkplezier en de vitaliteit toeneemt. Om dit te kunnen realiseren ontwikkelt Q4 Profiles gedragsprofielen. Dit helpt mensen en ook organisaties om inzicht te krijgen in de eigen communicatiestijl, voorkeuren en gedrag maar ook in die van de ander.
Junior profiel (10 – 16 jaar)
Per 2025 is Q4 Profiles met een nieuw onderdeel gestart om ouders, scholen en (sport) verenigingen te helpen in het beter begrijpen van pubers in de leeftijd van 10 tot circa 16 jaar. Met name in deze leeftijd is er altijd een spanningsveld tussen het werk van de ouders, prestaties op school maar ook bij prestaties in de sport. Q4 Profiles heeft specifiek voor deze doelgroep een instrument ontwikkeld hoe ouders, docenten en coaches of jeugdtrainers hiermee om kunnen gaan. Persoonlijk leiderschap, emoties leren begrijpen en een juiste balans zijn de sleutel.
Onderscheidend
Q4 Profiles gaat niet rechtstreeks de eindklanten, maar werkt met gecertificeerde partners die zich hebben aangesloten bij het bedrijf. Wanneer er een klant bij Q4 Profiles aanklopt dan zet Q4 profiles een partner/ consultant in met expertise op het gebied wat nodig is om verder te helpen
Q4 Profiles eigenaar van de zelfontwikkelde profielen en is Q4 Profiles een Nederlands bedrijf. Q4 Profiles ontwikkelt eigen producten waarin gebruik gemaakt wordt van bestaande theorieën (o.a. DISC). Het product is volledig in het Nederlands en andere talen beschikbaar.
Welke uitdagingen heeft Q4 Profiles
Een van de uitdagingen voor Q4 Profiles is om zich verder profileren in Aalsmeer. Momenteel zijn erslechts enkele lokale klanten aangesloten. Er zijn meer dan 4.000 bedrijven binnen Aalsmeer, dus hier liggen mooie kansen, aldus Roy. Veel bedrijven, ouders en (sport) verenigingen kunnen hulp gebruiken om in beter met elkaar te laten omgaan. Q4 Profiles kan hier een rol van betekenis in hebben.
Lidmaatschap Businessclub FC Aalsmeer
Roy wil met zijn lidmaatschap FC Aalsmeer sponsoren, omdat hij als ondernemer gevestigd is in Aalsmeer en ook omdat er in Aalsmeer een groot potentieel ligt.
Slogan – ‘Het BeRaken van mensen’.
Je wilt mensen bereiken met een boodschap. Met deze boodschap wil je mensen vervolgens raken. Als je mensen geraakt hebt, dan gaan ze over tot actie. Roy wil graag een bijdrage leveren om de interactie tussen mensen onderling te vergroten. Dit vergroot het onderlinge begrip en de onderlinge verdraagzaamheid. Met Q4 Profiles wil Roy graag een bijdrage leveren aan de verdraagzaamheid tussen mensen. Het gaat niet om wát je zegt, maar vooral om hóe je het zegt. Nuance en toon zijn heel belangrijk voor mensen. Q4 Profiles Bereikt mensen en Raakt ze met de juiste woorden op de goede toon. Dat noemt Q4 Profiles BeRaken.
Aanpak in vogelvlucht
Wat kan ik, waar sta ik, hoe en met wie wil ik dit bereiken?
Maarse & Kroon Hof 7
1431 PB Aalsmeer