Een carrière bij Hilverda De Boer

“Blijf in contact met elkaar en hou de regie over je eigen carrière. Laat jouw klant of leidinggevende weten waar jouw behoefte ligt.”

Ron Bos, directeur bij Hilverda De Boer vertelt over hoe zij als organisatie groot zijn geworden en hoe het bedrijf personeel aantrekt en behoudt.

Hilverda De Boer

Hilverda De Boer is opgericht als een klein familiebedrijf. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot een sierteeltspecialist die actief is in meer dan zestig landen met ruim 250 medewerkers. Ondanks de groei is Hilverda De Boer een echt familiebedrijf gebleven. Wij hechten veel waarde aan betrouwbaarheid, betrokkenheid en zorgzaamheid voor elkaar, aldus Ron. Goed werkgeverschap en het nakomen van afspraken is voor ons erg belangrijk. Wij maken met de ‘open door policy’ de toegankelijkheid tot de directie laagdrempelig voor de medewerkers. Mede hierdoor weten onze team- en unitleiders precies hoe de medewerkers zijn. Daarnaast zorgt onze actieve personeelsvereniging voor verbinding tussen het personeel van de verschillende afdelingen.”

Fusie tussen Hilverda de Boer en FM Group.

Op 30 september 2022 is de in juni van dat jaar aangekondigde fusie tussen Hilverda De Boer en FM Group formeel afgerond. Het fusiebedrijf gaat verder onder de naam FM Group en wil in de wereldwijde sierteeltsector een sterk platform zijn voor continue groei.

Gert-Jan Schoneveld, CEO van Hilverda De Boe treedt toe tot de raad van bestuur van FM Group. Ron Bos en Ismael de Feijter zullen samen met Bas Verdel toetreden tot het Executive Team van FM Group. In 2023 zal de naamsbekendheid van de nieuwe organisatie verder gestalte krijgen.

Personeel en uitdagingen

Binnen het bedrijf werken een aantal die de Nederlandse of Engelse taal nauwelijks of niet beheersen. Om toch te kunnen communiceren met deze medewerkers, heeft Hilverda De Boer seen digitaal communicatieplatform waar de belangrijkste nieuwsberichten worden gedeeld en mensen dat desgewenst in hun eigen taal kunnen lezen.

Het blijft volgens een uitdaging om na de crisisperiode voldoende en gekwalificeerd (productie)personeel te vinden. “Wij zoeken altijd naar een gezonde mix van jong en oud, en verschillende afkomst en culturen. Veel van onze vacatures worden ingevuld door mond-tot-mondreclame en regionale netwerken. Doordat wij regionaal betrokken zijn, is het platform Werken In Aalsmeer van de BusinessClub uiterst interessant voor ons. Daarnaast maken wij steeds meer gebruik van sociale media om onze vacatures zichtbaar te maken.”

Benefits

“Dat wij goed voor ons personeel zorgen is niet alleen terug te zien in onze communicatie en laagdrempeligheid, maar ook in een marktconform arbeidsvoorwaardenpakket. Zo hebben wij periodieke acties door een presentje te geven met de feestdagen, en fiscale mogelijkheden voor het aanschaffen van bijv. een fiets of laptop. Kortom: genoeg reden om voor ons als werkgever te kiezen.”

Boodschap voor de lezer

Tot slot wil Ron de lezer nog van dit artikel nog een boodschap meegeven: “Blijf in contact met jouw klant of leidinggevende over wat jouw behoeftes zijn. Niet alleen wat je nodig hebt om vandaag te werken, maar ook voor de lange(re) termijn. Zorg daarbij dat je naast je werk vitaal en actief blijft door bijvoorbeeld sport en/of vrijwilligerswerk. Zo kom je in contact met andere mensen en krijg je andere perspectieven voor en op het werk.”

Contactgegevens

Voor meer informatie over Hilverda De Boer kijk op https://hilverdadeboer.nl/nl/ of mail naar info@hilverdadeboer.nl.

   

Ook lid worden van BusinessClub FC Aalsmeer? Meld je hier aan. Houd tevens onze LinkedIn Pagina in de gaten voor het laatste nieuws.


Ook lid worden van BusinessClub FC Aalsmeer? Meld je hier aan. Houd tevens onze LinkedIn-Pagina in de gaten voor het laatste nieuws.


DELEN

Lees ook:

Word ook lid