Interview Ingrid Slager – Infozuil Nederland

BusinessClub lid uitgelicht:

Interview Ingrid Slager van Infozuil Nederland

 

Wie is Ingrid en wat is Infozuil?

Mijn naam is Ingrid, moeder van twee zoons en woonachtig in Woerden. Ik ben mede-eigenaar van Infozuil Nederland, dat in 2012 door mijn man Dirk is opgericht. Dirk zijn achtergrond is in de verkeerstechniek. Zo kwam hij in 2011 bij de gemeente Woerden, waar wij wonen, om een digitaal informatiescherm te verkopen. Er was echter geen budget, dus bedacht hij een concept wat de gemeente geen geld zou kosten. Het uitgangspunt was dat het scherm iets zou moeten toevoegen aan de gemeente. Het idee was als volgt: Wij plaatsen op eigen kosten een scherm, de gemeente krijgt een percentage van de zendtijd en de resterende zendtijd vullen wij met advertenties van lokale ondernemers. Het idee sprak de gemeente aan en in juni 2012 was Infozuil Woerden een feit. In die tijd had ik een baan bij een bedrijf in Mijdrecht, waar ik de marketing deed. Het werk voor Infozuil deed ik in eerste instantie naast mijn toenmalige werk. Dirk was verantwoordelijk voor de techniek en financiën en ik hield mij bezig met het stukje advertentieverkoop en marketing.

De pilot in Woerden bleek een succes te zijn, waarna wij Infozuil Nederland hebben opgericht als overkoepelende organisatie. Hierbij zijn wij ons wel blijven vasthouden aan het lokale en regionale aspect. Inmiddels zijn wij actief in vijftien middelgrote gemeenten en bestaat ons team uit negen personen.

Wat is hierbij de kracht van Infozuil?

De kracht van Infozuil zit ‘m in de aandacht voor lokale ondernemers en de laagdrempeligheid. Op onze schermen staan alleen maar lokale en regionale adverteerders, dus voor veel mensen is het heel herkenbaar. Destijds was de wens van de gemeente Woerden dat het scherm laagdrempelig zou zijn voor lokale bedrijven. Dit is aardig gelukt. Wij zijn een uniek concept waar bedrijven al vanaf een losse week kunnen adverteren tegen scherpe tarieven. Op die manier kunnen wij ook bedrijven met een kleiner marketingbudget een platform bieden. Hierdoor is Infozuil een echt lokaal medium met een grote attentiewaarde.

Drie jaar geleden hebben wij een zijstap gemaakt naar indoorschermen. We begonnen een pilot met een digitaal indoorscherm bij een supermarkt. Zo wilden wij weten of het koopgedrag van consumenten kon worden beïnvloed door op bepaalde tijdstippen specifieke producten te laten zien. Toen dit inderdaad het geval bleek, hebben wij dit concept verder uitgewerkt. De laatste innovatie op het gebied van indoor is een interactief scherm met software op maat, waarvan we er recent één hebben geplaatst bij FC Aalsmeer.

Infozuil heeft dus al aardig succes, maar wat zijn jullie ambities en uitdagingen?

Onze ambitie ligt in het feit om meer gemeenten enthousiast te maken voor ons concept van de digitale schermen aan invalswegen. Wij willen vooral groeien vanuit de kern, dus een mooi netwerk maken in de regio. Daarnaast willen we blijven innoveren. Op dit moment zijn we bezig met de realisatie van outdoor touch-schermen. Wij zijn niet huiverig om ondanks deze tijd te investeren. Onder de naam “TemperatuurCheck” leveren we sinds kort ook een contactloze koortsscanner. Dat is een tablet die middels een infrarood warmtesysteem binnen twee seconden de temperatuur van de persoon die ervoor staat vaststelt. Zo kunnen personen bij binnenkomst van een gebouw geheel AVG-proof zelf hun temperatuur checken in verband met coronapreventie.

Hoe zorgen jullie ervoor dat de verkeersveiligheid bij de reclame-uiting niet in het geding komt?

Wij werken met zogeheten ‘stills’ die zes seconden in beeld blijven. Uit onderzoek blijft dat zes seconden precies de tijd is die iemand nodig heeft om zich bewust te zijn van de boodschap op het scherm. Dat gaat in een cyclus waarbij je ongeveer iedere minuut á anderhalve minuut in beeld bent. Wij willen garanderen dat een adverteerder rond de 7000 á 10.000 keer per week in beeld komt. Dat is de kracht van led; de herhaling en continu in beeld zijn. Hierdoor creëer je een bewustwording zonder dat de verkeersveiligheid in het geding is.

Tevens is de beveiliging van onze schermen streng, zodat ze beschermd zijn tegen hackaanvallen. Zo zal er te allen tijde alleen door ons geplaatste informatie te zien zijn.

Hebben jullie iets met voetbal en waarom zijn jullie lid geworden van de BusinessClub?

Zelf hebben Dirk en ik niet zo heel veel met voetbal, maar onze jongste zoon heeft bij SV Woerden en bij Sportlust gevoetbald. Wij stonden dus regelmatig langs de lijn. Wij zijn lid geworden van BusinessClub FC Aalsmeer om meer naamsbekendheid bij de lokale ondernemers in Aalsmeer te genereren. Inmiddels hebben wij al diverse contacten met detailhandelaren en verenigingen.

Ingrid wat zou jij de lezers van dit artikel willen meegeven?

Uit eigen ervaring is onze boodschap: Wat je wil, dat kun je. Blijf geloven in je eigen kracht.

 

Contactgegevens

Voor meer informatie over Infozuil Nederland kijk op www.infozuilnederland.nl of mail naar info@infozuilnederland.nl.
Telefonisch bereikbaar op 0348 444851.

   

Ook lid worden van BusinessClub FC Aalsmeer? Meld je hier aan. Houd tevens onze LinkedIn Pagina in de gaten voor het laatste nieuws.

Delen:

Lees ook:

Collage Uzepia

Interview Leontien Zethof – Uzepia

BusinessClub lid uitgelicht: Interview Leontien Zethof van Uzepia   Wie is Leontien en wat doet Uzepia? Leontien vertelt: In mijn arbeidzame leven heb ik bij

word ook lid