Claire Valkenaars en Tess van Asperen over … bij YoungQapital

Businessclub-fcaalsmeer-youngcapital-hoofddorp

YoungCapital Hoofddorp BV, Claire Valkenaars en Tess van Asperen.

Begonnen als recruiter

Claire en Tess werken beide bij YoungCapital in Hoofddorp. Claire is begonnen als recruiter en uiteindelijk doorgegroeid naar haar huidige functie als vestigingsmanager. Ondanks dat Claire geen opleiding in de richting van HR heeft gevolgd, heeft zij hier toch haar passie in gevonden. “Wat mij vooral energie geeft is het samenwerken met bestaande en nieuwe bedrijven. Het samen optrekken en kijken naar wij elkaar kunnen versterken is hetgeen waar ik ‘s morgens mijn bed voor uit kom.”

Tess is tevens begonnen als recruiter en uiteindelijk doorgegroeid naar de functie accountmanager binnen YoungCapital Hoofddorp. Net als Claire heeft Tess geen specifieke opleiding op het gebied van HR gevolgd. Toch blijkt haar persoonlijke kracht en affiniteit bij sales en commercie te liggen, wat zij nooit van zichzelf had verwacht. “Wij ondersteunen werkgevers, hebben uitgebreide kennis van de arbeidsmarkt en gaan uitdagingen beslist niet uit de weg.” Tess noemt zichzelf creatief en vindt het leuk om ‘out of the box’ te denken en elke klant anders te bedienen. “Iedere klant is uniek en vraagt een andere aanpak. Dat is wat mij veel energie geeft.”

Vestiging Hoofddorp

Claire: “Wij zijn een klein team en bedienen de Midden- en Kleinbedrijf (MKB) klanten uit Hoofddorp en omstreken, waar Aalsmeer ook onder valt. Ons doel is om gemotiveerde jongeren te koppelen aan bedrijven. De eerste stap is het goed verdiepen in de jongeren. Als wij geloven in de kracht en motivatie van de kandidaat, ook al heeft hij of zij op dat moment niet de juiste papieren, nemen wij geen genoegen met een “nee” van een werkgever. Wij gaan altijd het gesprek met ze aan. In de meeste gevallen weten wij de werkgever toch te overtuigen om met een kandidaat te starten. Vaak blijkt achteraf dat de werkgever uitermate tevreden is over de kandidaat. Wanneer dit het geval is, is onze missie geslaagd!”

Waarin onderscheiden jullie je en wat zijn de uitdagingen en ambities van YoungCapital voor de komende jaren?
Onze marketing is gericht op het aantrekken van jongeren. YoungCapital onderscheidt zich van andere bureaus, omdat wij ons specialiseren in de doelgroep jongeren, starters en young professionals. Dit kan van bijbaan, je eerste reguliere baan of een vervolgstap in je loopbaan zijn. Wij begeleiden de kandidaten vanaf de sollicitatie maar ook ‘soft skills on the job’. ‘Soft skills’ vertellen hoe de medewerker met anderen en uiteindelijk ook met het werk omgaat. Werkgevers voeren elke dag strijd om de meest aantrekkelijke talenten binnen te halen en te behouden. Belangrijk is, dat wij goed kunnen begrijpen wat de ‘core business’, het onderscheidende vermogen, de uitdagingen, waar zij voor staan en wie de drijvende kracht achter het bedrijf is. Diversiteit binnen bedrijven is onontbeerlijk bij het voortbestaan van ondernemingen. Het wordt door organisaties nog wel eens onderschat dat zij ook young professionals nodig hebben, waaraan de kennis van een onderneming wordt overgedragen. YC is ervan overtuigd dat de dynamiek tussen jong en oud noodzakelijk is voor innovatie en groei. YC begeleidt kandidaten d.m.v. loopbaan coaching, online cursussen, talentmanagement en de YC Academy. Zelf spreken wij de geplaatste kandidaten gemiddeld om de week en coachen wij hen waar nodig. Dit hangt uiteraard af van de behoefte van de kandidaat.

Wat is jullie visie voor de komende vijf jaar?

Onze visie is om met jongeren hun plek op de arbeidsmarkt te veroveren. Hoe? Door het constant investeren in online vindbaarheid, data driven marketing en slimme IT-tools om efficiënter te werken en zo de doelgroep te bereiken.  De oprichters van YC, Bram Bosveld, Hugo de Koning en Rogier Thewessen, ontdekten tijdens hun studie bij het zoeken naar een bijbaan dat er maar weinig uitzendbureaus specifiek op de jongere doelgroep gericht waren. Daarbij waren er weinig uitzendbureaus die internet en IT goed benutten, waar de huidige generatie mee is opgegroeid. Zij hebben bij de oprichting van YC de stap naar online gemaakt. YC is een echt groeibedrijf waarbij de winst constant wordt geïnvesteerd om nog beter, slimmer en sneller te kunnen werken, zeker op het gebied van IT. Wij zijn nu bijvoorbeeld bezig met een soort selfservice platform,  waar de werkgever zelf de kandidaten uit kan kiezen. De werkgever zet zelf de vacature op het platform en kandidaten schrijven zich daaropin. Vanuit de beschikbare data, die o.a. gevoed wordt door dit nieuwe platform en online testen, kan voor een werkgever een goede voorselectie gemaakt worden. Dit scheelt tijd, geld en zorgt voor een optimale match.

Waarom is YC lid geworden van de BusinessClub en hebben jullie iets met voetbal?
Wij zijn lid geworden omdat wij meer zichtbaarheid willen hebben in Aalsmeer, voor zowel jongeren als bedrijven. Wij zagen dat de BusinessClub evenementen organiseerde waar mensen met elkaar in gesprek kunnen gaan over de arbeidsmarkt. Daar kunnen wij natuurlijk alles over vertellen, omdat wij ons inzetten voor de nieuwe generatie en de jongeren willen binden aan bedrijven. Onze fysieke aanwezigheid is daarbij essentieel. De BC heeft een zeer interessant en uiteenlopend netwerk en tenslotte dragen wij de jeugd van FC Aalsmeer, die ook tot onze doelgroep behoort, een warm hart toe.

Wat betreft voetbal, hebben wijzelf geen echte binding mee, maar weten dat de oprichters van YC echte Ajacieden zijn.

Tot slot, wat zouden jullie de leden van de BC willen nog willen meegeven?
Claire; ‘groeien kan alleen door samenwerking en door van elkaar te leren. Onze bedrijf slogan is dan ook: ‘We give work’. Tess vult aan: Mijn persoonlijke slogan is: ‘Ontdek wat je leuk vindt, dan groei je sneller!’ Deze boodschap geef ik altijd aan mijn kandidaten mee.

Contactgegevens

Enthousiast geworden na het lezen van dit artikel? Neem dan telefonisch contact op met YoungCapital Hoofddorp 020-6531544. Mail naar info@youngcapital.nl of kijk op de website www.youngcapital.nl

   

Ook lid worden van Businessclub FC Aalsmeer? Meld je hier aan. Houd tevens onze LinkedIn Pagina in de gaten voor het laatste nieuws.


Ook lid worden van BusinessClub FC Aalsmeer? Meld je hier aan. Houd tevens onze LinkedIn-Pagina in de gaten voor het laatste nieuws.


DELEN

Lees ook:

Word ook lid