Rutger Brussen – Bruche

Businessclub-fc-aalsmeer-bruche-deboprojects

Vandaag uitgelicht: Rutger Brussen van Content Bureau Bruche

Rutger, vertel eens wat over jezelf en jouw bedrijf:
Ik ben Rutger Brussen een geboren en getogen Aalsmeerder en ben van jongs af aan altijd al heel ondernemend geweest. Tijdens mijn 2e jaar studie commerciële economie, heb ik als project met een paar studiegenoten een bedrijf opgericht, die een z.g. Beerstation heeft ontworpen. Na verschillen van inzicht, ben ik in augustus 2018 uit dit bedrijf gestapt en heb samen met mijn compagnon Luca, toen het social mediabedrijf, Bruche opgericht. Bruche heeft een kleine kantoorruimte in de studio’s van Aalsmeer aan de van Cleefkade 15. Wij houden ons bezig met visuele content voor bedrijven. Hierbij moet je denken aan: foto’s, video, animatie en vormgeving. Op deze terreinen hebben wij specialisten in dienst en werken voor verschillende grote en middelgrote opdrachtgevers, waaronder gerenommeerde bedrijven en ook diverse marketingbureaus.

Hoe zijn jullie hiertoe gekomen?
Ik zag o.a. bij het bedrijfje waarin ik tijdens mijn studietijd participeerde, dat veel gevestigde ondernemingen niet goed om wisten te gaan, met de hele grote verschillen tussen de z.g. X- Generatie (1961-1980), geboren in economisch onzekere tijden en de Z-Generatie (1995-2010), de z.g. i-generatie, die bij wijze van spreken geboren is met een smartphone in hun hand. Na als social media bureau begonnen te zijn, zijn wij als Bruche inmiddels een ‘content bureau’. Dit houdt in dat wij ons uitsluitend focussen op het produceren van content voor social media. Voor de distributie van content gebruiken wij actief de platformen die bij de verschillende generaties passen, hierbij te denken aan: Instagram, LinkedIn, Snapchat en TikTok.

Waar bijvoorbeeld tijdens het opgroeien van Generatie-X, het internet is ontstaan, is juist Generatie-Z volledig opgegroeid met dit internet, zij verwerken informatie dan ook razendsnel, zijn eraan gewend dat alles binnen een klik te vinden is, of dat nou nieuws, muziek of een product is en als iets bij de Z-Generatie niet binnen 5 seconden boeit, wordt er al direct doorgeklikt…  De door ons gemaakte content passen wij dan ook aan de diverse doelgroepen c.q. generaties aan.

Rutger, wat is jullie werkwijze en waar ligt jullie uitdaging?
Na een intakegesprek met een bedrijf te hebben gehad, voeren wij met belanghebbende uit het bedrijf een brainstormsessie en maken daarna een z.g. storyboard/ script. De uitwerking van het script wordt vervolgens met de opdrachtgever besproken en bijgesteld, daarna wordt een vaste opbouw gemaakt. Hieruit volgen bijvoorbeeld korte video’s van maximaal 30 tot 40 seconden. Op locatie werken wij met een mobiele studio en ontzorgen de opdrachtgever volledig. Ook krijgt de opdrachtgever altijd één vaste contactpersoon toegewezen. Onze uitdaging ligt in het delen van onze passie om een geweldig eindproduct te maken voor de klant en het vergroten van onze naamsbekendheid.

Zelf weten we dat wij heel goed zijn in ons vak. Belangrijk voor ons is dus, dat potentiele opdrachtgevers dit ook weten!

Waarom zijn jullie lid geworden van de BusinessClub en heb je iets met voetbal?
Wij zijn lid geworden van de BusinessClub, omdat we onderdeel uitmaken van de regionale community van Aalsmeer en dit ook willen promoten. Zelf voetbal ik bij FC Aalsmeer in het 2e elftal op zondag en zie binnen de club nog steeds verschillen tussen o.a. de zaterdag en zondag, als van voor de fusie. Wij willen dan ook als voorbeeld dienen voor de rest van de club. En het voortouw nemen in het zijn van één voetbalclub waarbij wij elkaar ondersteunen en versterken. Samen winnen we wedstrijden!

Tot slot, Rutger wat zou je de lezers van dit artikel nog willen meegeven?

Delen = Vermenigvuldigen en wat ik hiermee wil zeggen, is dat je door elkaar te helpen samen verder komt als mens en als bedrijf!

Voor nadere informatie kijk op onze website: www.bruche.nl , mail naar: info@bruche.nl of bel : 06 – 39752095

 

Hans van der Linden, 22 december 2019

Delen:

Lees ook:

Collage Uzepia

Interview Leontien Zethof – Uzepia

BusinessClub lid uitgelicht: Interview Leontien Zethof – Uzepia   Wie is Leontien en wat doet Uzepia? Leontien vertelt: In mijn arbeidzame leven heb ik bij

Circular Plastics-businessclub-fcaalsmeer

Circular Plastics BV

Uitgelicht businessClub lid Jaap Buis, van Circular Plastics BV. Jaap, vertel eens wat over jezelf en Circular Plastics BV:Ik ben Jaap Buis en woon met mijn

Businessclub-fcaalsmeer-sanidump-aalsmeer

Sani-dump Aalsmeer

Sani-dump Aalsmeer, Raymond Weber & Nana AniamRaymond en Nana, vertel eens wat over jullie zelf en Sani-dump Aalsmeer.Raymond; Ik ben opgegroeid in Amsterdam en momenteel

word ook lid