Raymond Gruijs van De Mensen van de Zaak

Aan het woord, Raymond Gruijs van De Mensen van de Zaak.

Raymond, vertel eens wat over jezelf, je bedrijf en jouw ambities:
Ik ben Raymond en woon samen met mijn vrouw en gezin in Wormerveer. Van oorsprong ben ik fysiotherapeut en ben o.a. als fysiotherapeut aan de Nederlandse zwembond verbonden geweest, voor het dames zwemteam die aan het EK in 1988 heeft meegedaan. Ik begeleidde de zwemsters, in hoe zware inspanning lichamelijke inspanning en rust momenten te combineren en welke activiteiten wel mogelijk waren bij bijvoorbeeld een blessure. Naast mijn activiteiten voor de bond, begeleidde ik als zelfstandig therapeut ook productiemedewerkers van o.a. de Duyvis fabriek in Zaandam, die waren uitgevallen door lichamelijke klachten.

Deze doelgroep heeft mij aangezet, om collectieve preventie trainingen voor uitvoerenden te gaan verzorgen, met als doel om medewerkers te leren zelf de regie over het eigen werk en leven te krijgen en uitval te voorkomen. Dit deed ik als mede-eigenaar van STEP West, met 4 vestigingen waar in de hoogtij dagen wel 25 trainingen per dag werden verzorgd. Toen in 1998 bedrijven zelf risicodragend werden voor het verzuim van medewerkers en zich ook moesten aansluiten bij een ARBO-dienst, zijn wij overgestapt op de Arbodienstverlening. Deze dienstverlening voerden wij onder de naam ARBO West. De Arbodienst hebben wij 15 jaar gedaan, maar gezien de enorme schaarste aan bedrijfsartsen waren wij in 2018 genoodzaakt met deze activiteit te stoppen.

Wat doe je op dit moment precies?
Gezien mijn enorme kennis van de mentale invloed op fysieke activiteit, help ik op dit moment leidinggevenden bij het aansturen en coachen van medewerkers en te signaleren wanneer er ‘ingegrepen’ moet worden. Onze doelstelling is:
– Behoud van medewerkers
– Medewerkers laten aansluiten bij een veranderende omgeving
– Voorkomen van uitval

Ik doe dit inmiddels samen met nog vier collega’s, middels een online hulplijn en door 1 op 1 gesprekken met medewerkers te voeren. Onze missie is: In het jaar 2025 geen werkdruk meer in Nederland te hebben. Daarnaast ben ik register marketeer actief voor sportclubs, om sponsors meer te bieden voor hun bijdrage dan alleen een naambord. Ik zag hoe bedrijven afhaakten bij sportclubs, omdat zij eigenlijk nooit effect terugzien van reclame- uitingen middels bijvoorbeeld bebording langs het veld. Je moet tegenwoordig namelijk als gemiddelde sponsor wel een heel groot hart voor de club hebben, wil je deze passieve reclame-uiting volhouden. Dit kan echt anders en ik heb een manier ontwikkeld om passieve reclame-uitingen om te zetten in interactieve reclame, mede door middel van moderne techniek zoals het gebruik van de smartphone. Mijn activiteit, die overigens zeer goed toepasbaar kan zijn voor een club als FC Aalsmeer, richt zich op sponsoren krijgen en zeer zeker ook, om deze te behouden!

Raymond, welke boodschap zou je de lezers van dit artikel en BusinessClub leden willen meegeven?
Als je werk niet meer je hobby is, zoek dan een nieuwe hobby!

Contactgegevens: info@raymondgruijs.nl, telefoon: 06-54275286 of kijk op de website:
www.demensenvandezaak.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *